Handelsvillkor
Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från HD Shisha. Villkoren gäller såvida inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan köparen och HD Shisha.
Dina varor skickas normalt inom en vecka från det att vi fått din beställning. Om en vara är vara slut i lager skickar vi ett meddelande till dig om förväntad leveranstid för varan. levereras.
hdshisha.se drivs av HD Shisha ApS, som är ett ApS-företag i Danmark.
LEVERANSTID
Om den beställda varan finns i lager levereras den normalt inom 2-3 helgfria vardagar.
Vi levererar till Danmark, Sverige, Norge, Finland och övriga världen.
FRAKTKOSTNADER
Leverans av varor från HD Shisha anses ha skett när kunden mottagit varorna. Alla beställningar skickas med GLS om inget annat särskilt avtalats mellan köparen och HD Shisha. Detta faktureras enligt vikt och storlek.
Priserna för frakt i Danmark är från 49,99 DKK
Alla beställningar skickas som försäkrat paket och spårning.
PRISER OCH BETALNING
Alla priser i HD Shishas webbshop anges i DKK. inkl. 25 % moms. Alla betalningar på hemsidan görs elektroniskt och i DKK. HD Shisha reserverar sig för prisändringar, tryckfel, tekniska fel och varor som ej finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att avbryta en beställning om priset på varan är felaktigt.
Vi tar emot följande betalkort: Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro.
När du betalar med kreditkort drar vi inte pengarna från ditt konto förrän vi har skickat dina varor. Transaktionen sker via PBS/Nets/Teller och dina uppgifter krypteras med hjälp av SSL-kryptering som uppfyller alla de krav PBS/Nets/Teller ställer på säkerheten.
När du betalar via. banköverföring skyddas du inte av överklagandesystemet.
GARANTI
Köplagens villkor tillämpas på köp av varor.
När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders garanti. Det innebär att du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett avdrag på priset beroende på den specifika situationen. Det krävs att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat beteende som lett till skada.
Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet på varan. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet anses klagomålet alltid vara i tid.
Om klagomålet är berättigat ger vi dig återbetalning av dina (rimliga) fraktkostnader. Varorna måste alltid returneras i ordentligt förpackning. Glöm inte heller att skaffa ett kvitto så att vi kan betala dig för dina fraktkostnader. När du returnerar varan ber vi dig beskriva problemet så utförligt som möjligt.
Varorna skickas till:
Risingsvej 132, 5240 Odense NØ, Danmark
Vi tar inte emot paket som inte delas ut eller försändelser med postförskott.
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du mottagit din vara eller får den sista fysiska varan när det rör sig om ett avtal om flera olika varor som beställs i en beställning men som levereras var för sig.
Om du vill ångra ditt köp måste du meddela oss detta inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Du måste meddela oss genom att skicka ett e-postmeddelande till info@hdshisha.dk eller genom att använda standardblanketten för utövande av ångerrätten. I ditt meddelande måste det tydligt framgå att du vill utöva din ångerrätt. Du kan inte frånträda avtalet genom att bara vägra att ta emot varorna utan att tydligt meddela oss om detta.
Returer
Du ska returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du står själv för de direkta kostnaderna för returen av varorna. Du ansvarar också för varorna från och med tidpunkten för leveransen.
Varor som är undantagna från ångerrätten
Leverans av varor som tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller som är uppenbart personliga.
Varans skick när du returnerar den
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova produkten som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte ta den i bruk.
Om varan har provats mer än vad som beskrivs ovan anser vi den vara använd, vilket innebär att du, om du ångrar köpet, endast får en del eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.
Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp återbetalat vi det belopp som du har betalat till oss. Om det förekommer en värdeminskning som du är ansvarig för dras denna av från inköpspriset